Scrisoare Liviu Rebreanu 17 iunie 1934

de Liviu Rebreanu

Londra, dumineca 17 iunie 1934

Draga mea Fanny,

In ciuda promisiunii, aseara n-am putut scrie nimic, fiindca am sosit acasa abia la ora 3 noaptea. Sa vezi!
Ieri sambata, toata dimineata, dupa ce am incercat costuul de la Nicholl's, gata si bun, a vizitat Broadcasting House, sediul societatilor de radio engleze. A fost o vizita admirabila si plina de invataminte. Palatul englez de radio e o minune a Londrei si a lumii. Ar fi prea mult de scris ce am vazut. Iti voi dovedi si arata.
La 6 d.a. apoi toti delegatii am plecat cu autobuze speciale la Aldershot, un orasel la vreo 60 km de Londra. Acolo se afla cea mai mare garnizoana militara din Anglia. Am sosit la 8. Ni s-a servit, intr-n restaurant-baraca, o masa buna. Pe urma, la 9 1/2, a inceput spectacolul. Un camp imens, inconjurat de tribune ocupate de vreo suta de mii de spectatori, veniti cu trenuri speciale, autobuze si peste 20.000 automobile. In lumina unor faruri uriase s-a desfasurat o parada militara, diverse evolutii, insotite de o muzica militara de 1.000 oameni. Un spectacol unic de impozant, care a durat pana la 12 1/2. De-abia la 1 noaptea am putut pleca inapoi, un sir nesfarsit de masini, si am ajuns la hotel la 3, obositi, incat nici n-am mai putut sta sa scriu.
Azi, dumineca Londra e moarta. Din fericire m-a trezit din somn telefonul: inginerul van Rood, despre care ti-am mai vorbit, ne invita pentru dupa-amiazi la o plimbare in imprejurimile Londrei. S-o vede si pe asta!
Nu te intreb de nimica si nici nu trimit aduceri-aminte nici pentru Puia si Radu. Sant lucruri prea firesti. Si poate mai ult va intereseaza ce fac eu pe-aici. De aceea iti vorbesc numai despre astea. Dar te imbratisez mereu pe tine si pe ei cu drag.

Liviu

Scrisoare Liviu Rebreanu 17 iunie 1934

Aceasta pagina a fost accesata de 1211 ori.